چند نکته قابل توجه خانم های محترم

دخترانه
هیچوقت مادرتان را به خاطر اینکه با پدرتان ازدواج کرده سرزنش نکنید. احتمال اینکه شما هم با کسی مثل پدرتان ازدواج کنید خیلی خیلی زیاد است.

نامزدانه
مردی که دوست صمیمی ندارد به درد ازدواج نمی خورد. به روابط خواستگارتان دقت کنید. اگر غیر از روابط کاری، روابط دیگری نداشته باشد یعنی در ارتباط برقرار کردن با آدمها دچار مشکل است.

عاشقانه
هیچوقت برای طرف مقابلتان همه انرژی و توان خود را مصرف نکنید. یک کمی خسیس باشید. همیشه در هر شرایطی چیزی برای رو کردن داشته باشید.

همسرانه
به هیچ وجه تمام معاشرت های همسرتان با دوستانش را قطع نکنید. سعی کنید با صمیمی ترین دوست همسرتان رابطه خوبی برقرار کنید. موقعیت های زیادی پیش می آید که به کمکش نیاز خواهید داشت. دوست صمیمی همسرتان باشید اما تلاش نکنید جای  بقیه دوستان صمیمی اش را برای او بگیرید.

عروسانه
پدر شوهرها عروسشان را خیلی خیلی دوست دارند. سعی کنید هرگز دلشان را نشکنید.

مادرانه
یکی از اساسی ترین مفاهیمی که باید از همان ابتدا به کودکتان آموزش دهید مفهوم خداحافظی است. برای حتی نیم ساعت هم که ترکش می کنید حتما خداحافظی کنید و بگویید که «نیم ساعت دیگر می بینمت». کاری کنید که خداحافظی برایش معنای بازگشت بدهد. با این کار هم زمانی که قرار است به مهدکودک برود از شما راحت تر جدا می شود و هم زمانی که قرار است توی ساعت معینی که ساعت خواب شما نیست برود به رختخواب.

زنانه
اگر دوست دارید همسرتان در کارهای خانه مشارکت کند انتظارتان را شفاف بگویید. مثلا اینکه «عزیزم لطفا شما شبها ظرفهای شام رو بشور». شب اول احتمالا انجام می دهد اما شبهای بعد فراموش می کند. دو سه شب تحمل کنید. حتی اگر به اینجا رسیدید که هیچ ظرف تمیزی نمانده باشد. شب چهارم به او یادآوری کنید. ۵ دقیقه صبر کنید. اگر نرفت سراغ ظرفها خودتان بروید. مطمئن باشید قبل از اینکه دومین بشقاب را بشویید می آید و دستکش و پیشبند را از شما می گیرد.

بانوانه
همیشه همسرتان را با اسم ها و القاب خوب صدا بزنید. چه در خلوت و چه در جمع. اینکه او هم متقابلا همین کار را انجام دهد در وجهه شما در جمع های خانوادگی تاثیر زیادی دارد. جلوی دیگران او را شما خطاب کنید.

کارمندانه
سعی کنید با خانم های همکاری که سنشان از شما بیشتر است رابطه مناسبی برقرار کنید. صمیمی نشوید. همیشه با حفظ فاصله،  با آنها برخورد محترمانه و در عین حال قاطع داشته باشید.

رئیسانه
این تفکر که زنها اگر رئیس شوند پدر همه را در می آورند نقض کنید.

کدبانوگرانه
اگر دوست دارید که همه کسانی که به منزل شما می آیند شما را به تمیزی بشناسند در نظافت دو جا دقت کنید: سرویس های بهداشتی و کلید های برق.

آشپزانه
اینکه کسی غذای خوشمزه درست می کند تا حد زیادی به مواد اولیه ای بستگی دارد که استفاده می کند. شما هم اگر با وسایل و مواد او آشپزی کنید احتمالا به نتیجه مشابهی می رسید. معجزه ادویه ها را دست کم نگیرید.

خوشگلانه
آنقدر که عطر زدن مهم است آرایش کردن مهم نیست. سعی کنید یک عطر خاص برای خودتان داشته باشید که توی خاطر بقیه بماند.

جذابانه
لبخند… لبخند… فقط لبخند…

مودبانه
وقتی کسی برای بچه هایتان لباس کادو می آورد در اولین باری که او را می بینید لباس ها را به آنها بپوشانید. این بهترین تشکر است و بهترین انگیزه برای طرف مقابل تا بازهم برایشان کادو بخرد.

خوش هیکلانه
اگر دوست دارید وزن کم کنید لازم نیست به رژیم های سفت و سخت فکر کنید. کافیست قبل از هر وعده غذایی یک تا دو لیوان آب بخورید و سالادتان را هم قبل از غذای اصلی میل کنید. اینجوری خود به خود زودتر سیر می شوید و کالری کمتری مصرف می کنید. البته حواستان باشد که سالادتان را با سس مایونز نخورید.

خوش تیپانه
هر لباسی که دوست دارید بپوشید. اما حتما یک کیف خوب دستتان بگیرید. کیف بیشترین چیزی است که یک خانم شیک را از یک خانم معمولی متمایز می کند.

خوش خوراکانه
اگر غذایی را دوست ندارید احتمالا هنوز ورژن خوشمزه اش را نخورده اید. (نقل از یک دوست)

وبلاگ نویسانه
وبلاگتان را به یک دنیای زنانه تبدیل نکنید. اجازه بدهید آقایان هم چیزی برای خواندن پیدا کنند.

دوستانه
هیچوقت نصیحت های یک زن دیگر را بیش از ۳۰ درصد جدی نگیرید. حتی اگر آن زن من باشم. راه و زندگی آدمها با هم تفاوت خیلی زیادی دارد.

پی نوشت: روز زن مبارک… این هم هدیه من …

این نوشته در تجربه های من, معلمانه ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.